Miért van szüksége vállalkozásodnak egy honlapra?
Sajnos nagyon sokszor azt tapasztalom, hogy még ma sincs a kisvállalkozóknak, egyéni vállalkozóknak, esetleg KATÁ-s vállalkozóknak megfelelő honlapja a világhálón. Sokan megelégednek a közösségi média által nyújtott előnyökkel, de ez nem garancia a megrendelésekre. A legjobbat akkor tudod tenni, ha a kezedbe veszed az irányítást! De miért van szüksége vállalkozásodnak egy honlapra?
Ha szeretnél egy kulcsrakész honlapot, amit könnyen és gyorsan igényeidre szabunk, és be is üzemelünk, akkor kattints ide.
Miért van szüksége vállalkozásodnak egy honlapra?
Egy üzleti honlapnak rengeteg előnye van ügyfélszerzés szempontjából. Nézzük meg mik is ezek az előnyök:
Hitelesség
Ha valaki ugyanolyan vagy hasonló szolgáltatással rendelkezik máris kitűnik közülük a Te szolgáltatásod, ami saját honlappal rendelkezik. Ez pedig jó első benyomást tesz a leendő ügyfelekre, így megnyugtathatod őket, hogy egy valódi, létező vállalkozásról van szó, nem pedig valami átverésről.
Ugyanis a Facebook-on bárki létrehozhat céges oldalt, ingyenesen, ráadásul egy pillanat alatt elvégezhető. Ez az alacsony belépési korlát pedig elveszi az üzleti közösségi oldalak hitelességének nagy részét. Az ügyfelek pedig nem tudják, hogy konkrétan ki van egy Facebook-oldal mögött.
Márka
Azzal, hogy leírod, ki vagy, mit csinálsz, mit képviselsz, azaz létrehozod a saját márkád, így még tovább növeled leendő ügyfeled bizalmát. Ezzel pedig annak az esélyét is növeled, hogy a Te szolgáltatásodat fogják igénybe venni a konkurensedé helyett.
Egy jobb minőségű üzleti webhely létrehozása már nem ingyenes, így ha egy ilyen befektetésed van, az a külvilág felé azt is sugározza, hogy komolyan gondolod a vállalkozásod, és a szolgáltatásaid is színvonalasak.

Forgalom
Magyarországon az ügyfelek jelentős többsége internetfelhasználó, így ma már szinte mindenki mindent az interneten keres. A COVID után pedig még jobban felértékelődött a digitális világ, így még azok is többet használják az internetet, akik előtte nem, vagy jóval kevesebbszer tették. Egy jó honlap nélkül pedig láthatatlan leszel ebben a digitális világban.
Ha pedig ezen túl keresőoptimalizált is az oldalad, akkor jó esélyed van arra, hogy a Google jó helyen hozza a találatok között a weboldalad által bemutatott szolgáltatásod. Ez különösen a helyi vállalkozóknak lehet fontos, mivel a keresések döntő többsége a helyi vállalkozásokat célozza.
Időmegtakarítás
Sok vállalkozás, egyéni vállalkozó kap hívásokat potenciális vagy már meglévő ügyfelektől, akik olyan egyszerű kérdéseket tesznek fel, hogy merre található, vagy mi a nyitvatartási idő, esetleg milyen szolgáltatásokat, milyen árakkal tudsz számára biztosítani. Ha pedig nem fogadsz egy ilyen hívást, máris benne van a pakliban, hogy elveszíted az ügyfelet.
Ezek a hívások pedig a munkától vonják el a figyelmed, holott könnyedén tudnának az ügyfelek tájékozódni egy honlap segítségével, ahol ezek az információk könnyedén beszerezhetőek. Így pedig a lényegre tudsz koncentrálni és nem zavarnak meg olyan kérdésekkel, amikről a honlapon is könnyedén tudnak tájékozódni.
Frissítések és közlemények
Az előző pont kiegészítése, hogy ezek az információk a nap 24 órájában, az év minden napján rendelkezésre állnak. Így jut idő hétvégén kikapcsolódásra, vagy a családdal töltött kirándulásokra, mindezt úgy, hogy tájékoztatás hiányában nem veszítesz ügyfelet. Ha nincs honlapod, nem veszed fel a telefont és nem nyújtasz megfelelő tájékoztatást, akkor előfordulhat, hogy az ügyfél inkább egy másik szolgáltató honlapját keresi fel a szükséges információkat felkutatva.
Mik a közösségi média oldalak buktatói?
Ma már nagyon sok vállalkozás van jelen a Facebook-on, Twitteren, Instagramon és már egyre többen használják a Pinterestet is. Nagyon sok előnyüket ki lehet használni, de tényleg jó döntés erre alapoznod a vállalkozásod sikerét?
Nem a sajátod
Mivel a Facebook, Instagram és társai nem a sajátod, így bármikor megváltoztathatják az algoritmust, ami akár a kinézetét, akár a keresőjét, vagy bármilyen más funkciót is módosíthat. Ez által pedig lehet, hogy a legtöbb vállalkozás már nem élvezi azt a fajta támogatást, amit hónapok, esetleg évek hosszú munkájával kialakított. Ilyenkor pedig könnyen előfordulhat, hogy az innen származó ügyfelek és követők máról holnapra el is tűnhetnek.
De előfordulhat az is, hogy valami meghibásodik, és a Facebook globálisan leáll, vagy az elérése akadozik. Ez pedig még egy egész kicsi időintervallumban is elég nagy károkat tud okozni, ha csak itt vagy elérhető.
Egy honlappal viszont már teljes mértékben ura vagy az internetes megjelenésednek.
SEO korlátok
Ugyan a közösségi média platformok többsége rendelkezik kereső funkcióval, ám még mindig a Google keresési eredményeire kíváncsi a legtöbb ember. Ez pedig sajnos egy Facebook oldalt csupán akkor mutat meg, ha a konkrét keresésünk arra irányul.
Egy üzleti weboldalt pedig könnyebb a keresési eredmények között tudni, aminek a kialakításához ugyan idő kell, de nem lehetetlen megcsinálni. Így nem lehetetlen az sem, hogy akár a nagyobb cégek, vállalatok honlapjaival is tudj versenyezni.
Hitelesség
Habár volt már róla szó, de a hitelesség itt is toronymagasan vezet. Egy Facebook, Instagram oldalt bárki bármikor létrehozhat, ráadásul ellenőrizhetetlen is a tulajdonos kiléte. Egy honlapnak szüksége van Impresszum oldalra, a cég vagy az egyéni vállalkozó adataival. Ezzel pedig nem csak áttekinthető leszel a szolgáltatásoddal, de olyan hitelességet is szerzel, hogy inkább Téged választanak az olyan konkurencia helyett, akik csak közösségi média oldallal rendelkeznek.
A figyelem mulandó
A legtöbb közösségi média platform az éppen aktuális információkat helyezi előtérbe. Ezzel pedig az a probléma, hogy a figyelem megoszlik a vállalkozásod és sok más hasonló vagy ugyanolyan vállalkozás között. De az is előfordul, hogy az éppen aktuális téma kispadra teszi az általad megosztott bejegyzést. Ez pedig nem biztos, hogy kedvezni fog az üzletnek.
Ugyanakkor azt is elmondhatjuk, hogy a közösségi média marketing szempontból jó szolgálatot tud tenni. De arra kell figyelni, hogy ennek a közösségi médiának a honlapot támogatnia kell, nem pedig helyettesítenie!
Összességében
Miért van szüksége vállalkozásodnak egy honlapra? Röviden erre az a válasz, hogy hitelességet, látogatókat, forgalmat szerzel, ez által pedig ügyfeleket is, ami növeli majd a bevételeidet is, mindezt úgy, hogy a Magad ura lehetsz. Az, hogy ennek tudatában szeretnél-e honlapot létrehozni, vagy sem csupán a Te döntésed. Ugyanakkor egy honlap ma már elengedhetetlen része az üzleti világnak. Ezeket a későbbiek folyamán lehet bővíteni és fejleszteni, de a legfontosabb az, hogy valahol elkezdd.
Ha szeretnél egy kulcsrakész honlapot, amit könnyen és gyorsan igényeidre szabunk, és be is üzemelünk, akkor kattints ide.
Ha kíváncsi vagy még ilyen cikkekre:
- Domain névválasztáshoz egy kis segítség: Hogyan válassz jó domaint?
- Minden kijelzőn: Mi az a reszponzív kinézet?
- Weboldal biztonság: Mi az SSL és miért olyan fontos?
- Hogyan lehet jó a weboldalad: A jó weboldal 9 ismérve!
- Ha szükséged van jelszóra: Hogyan válassz jó jelszót?
Forrás: